Ny i Højbohus

Tidlig opstart

I Højbohus tilbyder vi nye børn og deres forældre at deltage i ”Tidlig opstart”

Dette betyder, at man som forældre tidlig bliver visiteret og anvist plads hos os. 6 uger før barnet starter kan I komme på besøg og få besked om hvilken stue barnet skal starte på.

Tidlig opstart handler primært om at barn og forældre skal lære huset og personalet at kende og føle sig trygge, så det letter selve indkøringsperioden, når barnet skal starte fast i Højbohus.

Stuen tager imod barn og forældre og inviterer dem indenfor, se besøgstid på de forskellige stuer. Vi inddrager både barn og forældre i dagens rutiner og aktiviteter indenfor det tidsrum, der er afsat til det. Barn og forældre behøver ikke at være på besøg i hele tidsrummet, det vurderes i forhold til, hvad barnet kan klare eller hvordan det passer til barnet rutiner.

Før jeres barn starter i vuggestuen er der nogle rutiner I kan træne hjemme, som kan være med til at gøre overgangen til vuggestue mere blid.

1. Øv jeres barn i at falde i søvn i barnevognen uden at blive kørt rundt. Stå ved siden af vognen og vug barnet med mellemrum.

2. Brug madpakken til frokost – så barnet lærer den at kende som noget rart hjemmefra.

3. Øv dit barn i at sige farvel – benyt hverdagsrutinerne så som når den ene tager ned at handle o.lign.

Besøgstid:

Krudtuglerne om mandagen ml. kl. 9:00 - 10:00